Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















torsdag 22 januari 2009

Välkommen till min blogg!

Häromdagen satt vi i redaktionsrådet för det nyhetsbrev som vi ger ut sex gånger om året till besöksnäringen och andra som har intresse av området - totalt skickas det till mer än 1000 personer. De undersökningar vi har gjort när vi ringt runt och pratat med de som får nyhetsbrevet visar att man tycker att det är bra och relevant innehåll men möjligen att det är lite för många artiklar vid varje utskick.
I redaktionsrådet brottas vi varje gång med att begränsa antalet artiklar och den information som vi vill nå ut med. Det händer helt enkelt så mycket på destinationen och det finns så många goda exempel som vi vill berätta om att vi har svårt att sålla bort mindre viktiga saker. Samtidigt händer det saker varje vecka, i stort sett varje dag, som vi skulle vilja kommunicera snabbare. Det kan vara inspirerande saker, kompetenshöjande och/eller allmän information eller saker vi vill föra en diskussion kring.
Av denna anledning startar vi nu en blogg från Västerviks Turistbyrå, där jag som turistchef kan förmedla vad som händer på destinationen, i omvärlden och på Turistbyrån. Snabba, enkla inlägg med information och reflektioner från mig och ur den yrkesroll jag innehar. Jag tar gärna emot kommentarer och åsikter kring inläggen!
För min del känns det spännande att se hur det här kan utveckla sig. Jag hoppas att du följer med på resan!
Stina Ericsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar