Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 24 april 2009

Världspremiär för The Islands of East Sweden

I vintras påbörjade vi arbetet med en reklamfilm för skärgården tillsammans med Upplev Norrköping, Norrköpings Flygplats, Östsam, Söderköpings och Valdemarsviks kommuner. Filmen marknadsför skärgården, hela kustremsan från Arkösund ända ner till Västervik. Syftet är att stärka skärgården och dess utbud mot besöksnäringen med hopp om att locka fler besökare.

Nu är filmen äntligen klar och idag var det dags för världspremiär på Lois de Geer konsert & kongress i Norrköping. Det var bättre uppslutning än jag hade förväntat mig till visningen och minglet innan. Mycket trevlig tillställning där jag bl.a. träffade Norrköpings kommundirektör Åsa Byman Falck och turistchef Christina Leinonen, vilka var nya ansikten för mig. Stefan Papangelis som är VD för Louis De Geer konsert & kongress AB har varit samordnare för filmen och han höll även i visningen.

Filmen blev riktigt bra. Bilder från bl.a. Peter Gerdehag och Ingemar Jeanlo har avänts och det är många fina vyer från hela skärgårdssträckan. Några är även från Västerviks stad. Så här när jag har sett slutresultatet tycker jag att den ger en bra spegling av skärgårdslivet på sina 2,5 minuter och även ljudsättningen var bra. Tyvärr har jag ännu inte fått den i webbformat men när jag får det kommer du att kunna se den både här och på YouTube.

Västerviks-Tidningens artikel om filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar