Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 14 september 2009

Utvecklingsarbetet startar (- och jag är åter 5/10!)

I eftermiddag och ikväll har jag haft ett mycket intressant, konstruktivt och trevligt möte med några av våra företag på destinationen. Med var också vår kommundirektör Carl-Magnus Mårheden, vårt kommunalråd Harald Hjalmarsson och Lars Persson som arbetar bl.a. med destinationsutveckling i sitt företag TUR i Sverige AB.

Mötet var startskottet på det utvecklingsarbete som vi nu ska påbörja och det kändes som att den starten blev mycket bra. Det kommer att bestå av ett omfattande arbete tillsammans med företagen på destinationen och det tycker jag är både inspirerande och roligt.

Innan jag fortsätter det arbetet kommer jag dock att ha semester några veckor. Den observante lägger märke till att mitt efternamn i headern i bloggen är ändrat. Sambon Jens och jag gifte oss här i Västerviks skärgård i lördags och passar på att ta min mammas danska släktnamn Porsgaard. För att råda bot på några som helst oklarheter kring uttalet så är det: [porsgåård] :-)

Vi hade en fantastisk dag som började med vigselceremonin på Spårö med båken i bakgrunden och fortsatte med middag, fest och dans i Stallet på Gränsö. Det blev ett "riktigt västerviksbröllop" där vi använde oss av ett antal aktörer inom besöksnäringen i Västervik och jag kan varmt rekommendera samtliga!

Jag kommer åter 5/10. Nu tar jag riktning mot Kenya och Zanzibar.
Ha det bäst så länge!
Stina

Ps. Jag brukar inte göra privata inlägg i den här bloggen men om du vill se några bilder, få förklaringar till ostbågemysteriet (som jag twittrat om) så hittar du det här: www.jensochstina.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar