Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 6 oktober 2009

Ditt och datt-dag

Det har varit en lång dag idag, full med småplock som måste fixas efter semestern. Telefonsamtal, mejl, brev, fakturor. I eftermiddag har jag haft möte med Christin Rampeltin Molin på Västerviks Handel, Lasse Nilsson på Idö och Lotta Karlsson på Risebo Fritid gällande destinationens framtida utveckling. Innan jag åkte på semester hade vi ett liknande möte med ett antal företag så det här var ett "uppsamlingsheat" för de som inte kunde vid förra tillfället. Det blev ett bra möte med många tankar och idéer och information som är värdefull för oss. Ibland är det skönt att ha möten med bara några personer, i det här fallet fyra, eftersom det blir enklare att tala fritt om det man önskar. Trevligt.

Jag har även suttit och skrivit på en artikel till nyhetsbrevet till besöksnäringen som kommer ut senare ikväll. I vanliga fall brukar det gå relativt fort men för första gången någonsin hände något väldigt märkligt när jag i princip var klar med texten: Filen kraschade! Alla bokstäver förvandlades till fyrkantiga rutor och sedan stängdes dokumentet. Gick inte att få upp igen, gick inte att reparera. Eftersom klockan var långt efter att IT-avdelningen på kommunen hade gått hem var det inte så mycket att göra. Vad säger man? Shit happens. Bit ihop och kom igen.

I nyhetsbrevet kommer man att kunna läsa om en fantastiskt rolig nyhet från Västerviks Stadshotell. Missa inte det! Får du inte nyhetsbrevet anmäler du dig enkelt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar