Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 27 januari 2010

Stekarsajt en smart PR-kupp

När man jobbar med destinationsmarknadsföring är det inte utan att man drar lite på munnen när tipset om Sandhamnstek.se dyker upp i mejlboxen. Sajten riktar sig till wannabees och brats som vill leva det glada livet tillsammans med kändisar á la Linda Rosing och Bobby*. På startsidan hittar man direkt den underbara filmen:



Seriöst, visst ger den en stämning och en bild av vad man kan få om man t.ex. bokar Stora eller Lilla Stekarepaketet? Ostron, champagne, lyxbåtar, rosa skjortor och backslick. Det gör iallafall att jag får en klar, bestående bild av vad Sandhamn står för. Och att det finns en efterfrågan är jag tämligen övertygad om.

Sajten lanserades den 1 januari och redan den 7 januari skrev man i Dagensmedia.seom rykten att det var en PR-kampanj för TV3:s satsning Sandhamn som har premiär vecka 13. Nu har presschefen Max Lagerbäck bekräftat att ryktena stämmer till Dagensmedia.se.

Snyggt, roligt och sajten löper linan ut för målgruppen. Jag förstår att det skapar snack. Söker på "sandhamnstek" på Google, får 31000 resultat.... Personligen lär jag inte åka till Sandhamn till sommaren men visst är jag lite avundsjuk på att de får ett eget program på TV3. Precis som jag är lite avundsjuk på Ullared.

För som Christoffer frågade oss i fikarummet här på jobbet när vi pratade om TV-programmet Ullared:
- Men OK att det är knäppt och konstiga människor.... Blir ni ändå inte lite sugna på att åka dit?
Det var flera som nickade jakande på den frågan.

Nu: Ut i snöyran!
Stina

*Bobby = Rosings frisörpolare, som var med i hennes program där hon skulle hitta en man. Man kunde sen se honom i en reklamfilm på TV för sina hårprodukter.... Och jo, det känns lite pinsamt att jag sitter inne med den informationen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar