Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 14 april 2010

Uffe Balla Ballas reklamkupp

Uffe Balla Ballas uppträdande på Talang 2010 förra fredagen (9/4) gav upphov till många glada kommentarer på olika forum i den digitala sfären - och även IRL här i Västervik. Man kan tycka vad man vill och säga vad man vill men det här går inte att blunda för: I dagsläget har hans inslag i Talang i fredags visats mer än 55 000 gånger på YouTube.


Uffe Balla Balla i Talang 2010 fredagen den 9 april. Mer än 53 000 visningar på YouTube.

Det här är Västsvenska Turistrådets snygga film om ekoturism och Naturens Bästa. Den ligger också på YouTube (det ska noteras att den inte enbart är framtagen för att visas på YouTube) och har sedan 10 november 2009 haft 318 tittare.


Västsvenska Turistrådets film om ekoturism, YouTube den 10 november 2009. Mer än 300 visningar på YouTube.


Jag förstår tanken bakom VisitDenmarks gerillasatsning med Danish Mother Seeking-filmen på YouTube. Från tanke till verklighet: Tyvärr gav den reaktioner som man förmodligen inte hade väntat sig. Genomslaget blev otroligt stort - man pratade om mer än en miljon visningar inom några dagar. Problemet var bara att det även väckte mycket upprörda känslor bland danska folket och gav nyhetsreportage över hela världen. VisitDenmark gick ut med en offentlig ursäkt och den ansvariga tjänstemannen arbetar inte längre kvar där.


VisitDenmarks film om danska Karen, YouTube i september 2009. Mer än 1 000 000 visningar inom några dagar.

Vad fungerar på YouTube? Vad slår igenom? Hur mycket pengar ska man satsa? Vad kan man göra utan att varumärket drabbas negativt? Hur seriös ska man vara? VAD ÄR OK? Många frågor, mycket att fundera över.

Nice weekend!
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar