Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 26 maj 2010

Tillväxtdagen #3: Paneldiskussion

Andrea Jovell Swensson, Fredrik Spendrup ledda av Tommy Ivarsson diskuterar mentorskap och nätverkande tillsammans med Pigge Werkelin och Lars Limseth.


Andrea för fram vikten av att "konstituera" mentorskapet så att man sedan kan göra ett bra avslut när det inte längre ger något. Ofta omger man sig med 'mentorer' utan att man har definierat personerna som just det, men det finns stora poänger med att formalisera mentorskapet. Inte bara avslutningen utan även att det är enklare att arbeta med målsättningar och att föra processen framåt.

Det finns många bland deltagarna som kan tänka sig att vara mentorer. Bra! Jag tror att det kan vara en viktig ingrediens i näringslivets utveckling i Västervik.

Tommy pratar om "att ta med sig samtalet". Att vara närvarande och ta med sig det som hänt i samtalet och även personen jag har samtalat med. Det händer ibland, tyvärr!, att jag möter någon och inte är helt närvarande, kanske p.g.a. jag är stressad eller att energinivån är låg. Jag ska jobba på att ta med mig samtalet i framtiden.

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar