Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 30 juni 2010

Hultsfredsfestivalens nedläggning stor förlust för länets besöksnäring

Det var riktigt tråkiga nyheter som kom igår kväll då man meddelade att Hultsfredsfestivalen läggs ned. Tråkigt för så många. Även för oss i Västervik och andra destinationer i länet. Näst efter Astrid Lindgren/Astrid Lindgrens Värld är Hultsfredsfestivalen det starkaste varumärket i Kalmar läns besöksnäring. För vår del är det en förlust att tappa festivalen i vår bukett av starka varumärken. Det är en förlust att tappa ett så stort evenemang i vår gemensamma upplevelseflora.

Jag känner med de som slitit med själ och hjärta för festivalen genom åren, med Hultsfreds kommun, med de företag som drabbas, med de trogna besökare som återkommit år efter år och med musiksverige där festivalen haft en viktig roll. Och så minns jag tiden då jag jobbade på RockCity, där miljön genomsyrades av festivalen och den hade en stor och självklar plats i atmosfären. Happy days.

Så funderar jag över vilket oerhört svårt beslut det måste ha varit att ta. Det är aldrig roligt med tuffa beslut men ofta är de både oundvikliga och de bästa. De som föder nya tankar, ny utveckling. Och en ny framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar