Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 17 februari 2009

Branschseminarium om lönsam turism

Nästa torsdag (26 feb) är det en seminariedag i Hultsfred på temat "Lönsam turism - hur gör vi". Bland annat kommer Marcus Eldh från Skogens Konung som driver "Sveriges mest primitiva vandrarhem" men ändå lyckas få gäster från 67 länder. Jag har hört talas om honom tidigare så det ska bli kul att äntligen få höra mer om hans verksamhet inom ekoturism. På programmet står även andra intressanta punkter som hur besöksnäringen påverkas av lågkonjunkturen (Christina Fosnes, Svenskt Näringsliv i Kalmar) och hur man kommunicerar med marknaden (Lars-Olof Ericsson, DEMA Group). Det blir dessutom, inte minst viktigt, tid för mingel och nätverkande med andra aktörer inom branschen. I vårt webbmagasin kan du se hela programmet och alla detaljer.

För mig ska det bli lite extra roligt att komma till konferensen eftersom den hålls på RockCity, där jag arbetade under ett par år inom mitt tidigare jobb som verksamhetsledare för Sveriges Ljudmigreringscentrum. För den som inte är helt 100% såld på konferensprogrammet så kan jag även pusha lite för miljön på RockCity som är mycket kreativ och "en nationell mötesplats för upplevelseindustrin". Det är inte utan att jag saknar livet i RockCity ibland!

Jag inser när jag läser inbjudan att anmälningstiden gick ut 16 februari och att jag har missat det. Jag vet själv hur tråkigt det är när vi lägger stor energi på att arrangera workshops och föreläsningar och så kommer inte anmälningarna in i tid så jag får helt enkelt ringa lite fint och be om ursäkt och hoppas att jag får plats.... Är någon intresserad så är det Pernilla Colhag på 0495-24 00 28 som man ska ringa och flörta med. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar