Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 18 februari 2009

Vraket efter Prosper ses på Youtube

Imorgon har vi presskonferens om ett evenemang i sommar. Än kan jag inte avslöja något - imorgon förmiddag får ni mer info här i bloggen.

Till dess - några ord ur Vesterviks Veckoblad 2/12 1865:
"En ganska bedrövlig olycka inträffade sistlidne lördag den 25 november, i Spårösund, då skonerten Prosper förd af skepparen D.Högbom och tillhörig brukspatronen och riddaren Tillberg på Falsterbo. Den gick förlorade och så mycket mera sorgligt som en människas lif därvid spilldes."

Förra sommaren var min och sambons första båtsommar. Ofta gick turen genom Spårösund (så oerhört vackert!) och där tittar jag alltid mot platsen där vraket efter Prosper ligger. Dels är jag nyfiken på om det är några dykare på plats (här dyker både västervikare och hitresta dykare) och dels är jag nyfiken på hur det ser ut där nere. Jag hittade den här filmen på Youtube - nu vet jag!

1 kommentar:

  1. Var där 16 augusti 2009 dvs igår :)
    Mathias Nyström och dykpartner Staffan Källman.
    Härligt värre du!

    SvaraRadera