Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 6 februari 2009

Studioglas kompletterar konst- och hantverksutbudet

En rolig del av mitt arbete är att arbeta med etableringar av besöksnäringsföretag. Det gör jag ofta tillsammans med Annika Boman på Västervik Framåt AB där hon har företagsetableringar som sin främsta arbetsuppgift. Den här typen av möten är viktiga på många olika sätt. Vi brukar prata om vad som är på gång i besöksnäringen, våra strategier och alla de olika vägar som vi kan hjälpa till med för att företaget ska få en så bra start som möjligt. Vi får även en bild av företaget och personen bakom och kan prata om hur vi samarbetar framöver.

Idag har vi träffat Märta Hedin som är glaskonstnär och som sedan midsommar förra året bor och verkar i Vråka. Man kunde läsa om Märta och hennes man som är musiker i senaste numret av Utkik. Märtas konsthantverk och hennes verksamhet kommer att bli ett mycket bra tillskott till utbudet här. Till sommaren blir det en smygöppning och den riktiga lanseringen kommer att ske under 2010. I Vråka är det för övrigt många spännande saker på gång så om något år tror jag att vi kommer att höra betydligt mer därifrån! Märtas hemsida kommer nu att byggas om, den är inte riktigt up-to-date men gå gärna in och kika - glaskonstverken är fantastiskt vackra!

På bilden ser du Märta Hedin (t h) och Annika Boman (t v). Annika och jag flyttade till Västervik samtidigt vilket var förvirrande för många - även VästerviksTidningen. Tydligen är vi lika varandra (måste vara det röda håret och fräknarna) även om vi inte själva tycker det. Efter 10 år i Västervik finns det fortfarande de som tar fel på oss!

Nu tar jag helg och så kör vi fullt ös igen på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar