Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 2 mars 2009

Joe Labero berömmer Västervik på Båtmässan

Joe Labero besökte vår monter under söndagen. Han under ett par år showat ombord på sin båt Teaterskeppet, som då har legat vid kaj i Fiskehamnen. På plats i montern berömde han Västervik och "den fina hamnen mitt i stan".

Jakob rapporterar att antalet besökare på mässan är betydligt lägre i år än förra året. Under fredagen och lördagen var det totalt runt 4000 färre besökare jämfört med 2008 (ca 18600 fre - lör i år) och även söndagen kändes lugnare. Det har ändå varit en bra mässa hittills eftersom många visat intresse för Västervik.

Ett viktigt uppdrag på årets mässor (och även andra marknadsaktiviteter) är att samla in mejladresser så att vi bättre når ut med vårt nyhetsbrev "Godbitar från Västervik till Sveriges bästa besökare". Under fredagen fick vi in 30 adresser, under lördagen 120 och idag spräckte Jakob 200-gränsen! Riktigt bra jobbat. För den som inte känner Jakob kan jag berätta att han är väldigt tävlingsinriktad och han har nu utmanat Linda som ska upp och jobba de kommande fyra dagarna. Linda är lika tävlingsinriktad hon så jag misstänker att det blir en hård kamp. Det blir tuffare för Linda dock, eftersom helgerna är betydligt mer besöksintensiva än veckodagarna. Ett lyckat slutresultat skulle vara 1000 nya mejladresser när mässan är slut. Det är min utmaning till er, Linda och Jakob!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar