Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















lördag 16 maj 2009

Ett bra slut på veckan: Härlig kajakfilm.

Intensiv dag idag. Började 07.00 med möte med kommunalrådet Harald Hjalmarsson, kommundirektör Conny Jansson och kommunikationsstrateg Ewa Grönwall. Vi pratade framtida organisation och hade ett kort, intensivt men mycket bra möte där vi klarade ut en del frågor. Harald och jag sprang sedan till Västerviks Stadshotell där vi träffade Henning Rocholl och Alan Green från Baltic Sprint Cup kl. 07.45 vid deras frukost för att klara ut hur Harald ska medverka när tävlingen är på plats i Västervik den 22-24 juli. De lämnade också över den officiella flaggan för Baltic Sprint Cup till Harald, som kommer att stå som "patron" (sv. typ beskyddare) för tävlingen när den kommer till Västervik. Jag tog en bild med mobilen men jag kan inte ladda upp bilden i datorn så den kommer lite senare.

Skjutsade herrarna Rocholl och Green till tåget och var på möte med sakområdesgruppen inom kommunledningskontoret kl. 08.20. Dessa möten sker varje fredag mellan 8-9 så jag blev sen idag. På agendan stod bl.a. personalfrågor och de stora besparingar som måste göras inom kommun. Fick sticka därifrån lite tidigare eftersom Sveriges Radio P4 väntade på Turistbyrån kl. 09.00 och de ville ha en brief om Västervik och gjorde sedan en intervju med Ewa Grönwall om visionen om Västervik. Ska bli kul att höra när det sänds i sommar!

Sen lugnade det ner sig lite och jag har suttit på kontoret och fixat fakturor som måste in idag, försökt hinna med en del mejl, lösa andra uppdrag jag har och besvarat ett gäng telefonsamtal. Och efter lunch har jag och Jakob Franzén varit på Gränsö slott och träffat Per Johansson och Marie-Louise Lindahl för att prata om deras besökscenter som de ska ha i SPA-hotellet när det öppnar. Byggnaden ser riktigt läcker ut.

Väl tillbaka på jobbet har jag fått ett mejl som jag bara måste dela med mig av. Christoffer hos oss är ledig idag men han har suttit någonstans (i Stockholm tror jag) och gjort en film från hans kajakäventyr. Jag är ingen kajakmänniska men den här filmen gör att jag börjar känna mig omvänd!



Efter en lång vecka med långa dagar och fullt program tar jag nu helg.
Tillbaka på måndag, trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar