Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 26 maj 2009

Turistchef i SR P4 Kalmars Müsli

Började dagen med att lämna Västervik 7.00 för att åka till Kalmar och vara med i Sveriges Radio P4s program Müsli vid 9.00. Eftersom jag har en tendens att bli lite sen såg jag till att komma iväg i tid idag. Vädret var fantastiskt och det var ett antal vackert blommande rapsfält utmed vägen. En polisbil låg några bilar framför mig på vägen och skapade kö. Det är fantastiskt vilka ögontjänare vi bilförare är!

Maria Skagerlind, som är programledare för Müsli, ringde mig för ett par veckor sedan och frågade om jag kunde tänka mig att delta i programpunkten Mp3-kollen. Efter viss tveksamhet (vadå, ska jag?), men ändå inte så stor eftersom det liksom ingår i jobbet, så tackade jag ja. Jag fick välja ut fyra låtar att spela som jag relaterar till på olika sätt. Fyra låtar som speglar mig.... Det var riktigt spännande att fundera på!

När jag blir intervjuad i olika sammanhang handlar det i princip uteslutande om jobbsaker. Intervjun idag var betydligt mer personlig vilket var ovant men också enklare på ett sätt. När det handlar om mig själv sitter jag ju alltid inne med facit, det gör man inte alltid i jobbet. Sen är det klart att oavsett om det gäller jobb eller mig själv så är det väldigt lätt att vara självkritisk när man hör intervjun i efterhand.

Här kan du höra de fyra låtar som jag valde, lite mer om mig och mitt jobb. Klippet börjar fem minuter in i filen.

Efter Müsli gick jag tvärs över gatan till Regionförbundet där jag fick möjlighet att prata med lite folk om finansiering av latrintömning. Innan jag åkte hemåt visade min kollega Stefan Johnson på Kalmar Turistbyrå upp latrintömningsstationen i Kalmar Gästhamn. Jag jobbar fortfarande på att få en station till stånd till sommaren men det är tyvärr inte helt enkelt.
Men.... skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar