Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 10 juni 2009

20 timmar kvar till lansering

Lanseringen närmar sig med stormsteg! Inte ens ett dygn kvar och mycket kvar att göra. Jakob, Christoffer och Harry har tryckt in information i databasen hela dagen. Hanna planerar releasepartyt imorgon. Idag har vi även fått hjälp av Rebecca och Evelina som börjat sina sommarjobb hos oss. Daniel och Johan från Steria dök upp under eftermiddagen så vi har haft en avstämning med dem inför morgondagen. Själv har jag även klämt in ett årligt möte med polisen, socialen, evenemangsaktörer, Västerviks handel, tillståndslotsen, Teknisk service m.fl. för att göra en avstämning inför sommarens evenemang.

Ikväll har jag suttit med annonsmodulen till sajten. Det är första gången som vi kommer att släppa annonseringsmöjligheter på portalen och intresset har varit stort bland de jag har pratat med. Tyvärr har jag inte hunnit prata med alls så många som jag skulle ha velat. Tills imorgon kommer vi inte att hinna få precis allt på plats. Dels hinner vi inte få in materialet och dels så är det flera intresserade som inte hinner få in annonserna till oss. Det viktiga är att vi kan visa hur det kommer att se ut och att de som blivit lovade plats från 10 juni också får det. Ingen av oss har arbetat i annonsverktyget tidigare men det var enkelt att jobba med. Ända tills jag upptäckte att det inte fungerade och lade pannan i djupa veck en lång stund. Det visade sig att verktyget helt enkelt inte fungerar ikväll så det arbetet får fortsätta imorgon bitti. Vi har mycket annat att ta i, bl.a. informationsmaterial som ska fram i form av affischer, badges och annat.

Varsågod, en liten förtitt! Det här är en del av kampanjen kring nya portalen, för att få besökarna att bidra med information till sajten.

Vi är väldigt taggade allihop med att få det här på plats och det är verkligen ett jättekul jobb men jag tror att vi alla kommer att pusta ut vid den här tiden imorgon kväll - om allt har gått väl förstås.

Sen är det bara att fortsätta att få in mer information och bilder på portalen på torsdag morgon....

1 kommentar:

  1. Lycka till imorgon! Det ska bli spännande att se portalen uppe!

    SvaraRadera