Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 9 juni 2009

Kallt men trevligt Turista Hemma Skärgård

Ja det blev ju inte riktigt det bästa vädret för premiären av Turista Hemma Skärgård. Ändå fick M/S Loftahammar lämna folk kvar på kajen när den avgick mot Rågö - Björkö - Hasselö. Båtarna i Västervik hade något färre besökare och det är klart att det hade varit roligt om även de var fullsatta.

Själv hade jag gett mig attan på att få med mig bror med tre barn + ytterligare en brorson och sambon ut för att turista. Vi ignorerade den molniga himlen och laddade med mycket kläder. Barnlösa som vi är, sambon och jag, hade vi gjort en jätteglädjetidskalkyl och trodde att vi skulle komma iväg i god tid för att vara på Hasselö redan vid 10. När klockan slog 10 hade vi inte ens lämnat hemmet....

Väl framme på Hasselö lade vi till bland de andra fem båtarna vid kaj. Ja, tyvärr var det inte så många andra med båt som hade gjort som vi. Såhär i efterhand kan jag förstå det. Tydligen har det inte varit såhär kallt just den här helgen sedan 1867! Tror ni att mina brorsbarn brydde sig? Nej då! Det blev bad på playa del Hasselö! Och naturligtvis glass. Brodern, sambon och jag värmde oss med kaffe.

Carolina, Jens, broder Beo, Wilhelm, Max och Ludvig fikar på Hasselö.

Jag hade lockat alla barnen med att vi skulle åka remmalag men Göran hade fullt av folk ombord så några av oss spelade minigolf istället. Tiden drog på och till slut insåg vi att vi var tvungna att dra oss in emot stan. Äldste brorsonen Ludvig ville nämligen väldigt gärna ha en wheelboard och Team Sportia stängde vid 15. Så, som god faster får man ibland tänka om - Björkö får vi ta i sommar istället.

Mamma ringde och berättade att det var ett gäng riktigt glada och pigga barn som hade landat hemma hos dem i Vetlanda. Det är bara att konstatera att trots att det var den kallaste junihelgen på mer än hundra år så fungerade Västervik riktigt bra som familjebesöksmål ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar