Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















lördag 6 juni 2009

Turista Hemma Skärgård på söndag!

På söndag är det dags för det första Turista Hemma Skärgård - någonsin. Mellan 10.00 - 17.00 hoppas vi att våra båtägare och andra som hellre tar turbåtarna tar chansen att besöka Rågö, Björkö, Idö och Hasselö när de öppnar upp för västerviksborna. Man kan även åka en heldagstur med ståtliga Skonaren Vega, spännande! Mer info och hela programmet.

Vi har haft några annonser i Västerviks-Tidningen tidigare och idag hade vi en som nästan var halvsidesstorlek. Och så har vi haft utskick till samtliga hushåll i Västerviks kommun inför båda Turista Hemma-evenemangen. Jag hade hoppats på att Västerviks-Tidningen skulle bevaka det lite mer inför söndagen men det vet man ju aldrig. Det verkar ändå som att folk vet om det när man lyssnar runtom.

Nu är det bara att hoppas på vädret. Blir det som det är i skrivande stund (regnet öser ned utanför fönsterrutan) så lär nog många välja att stanna hemma istället och det kan man ju förstå. Min bror med tre barn och min gudson kommer hit och hälsar på i helgen. Sambon och jag ser fram emot att ta med dem ut till Björkö och Hasselö på söndag. Och det är klart att det blir roligare om det är OK väder. Rapporterna igår sa att det skulle bli 15-16 grader och uppehåll. Jag håller tummarna!

Tidigare blogginlägg:
Inför Turista Hemma på fastlandet
Efter Turista Hemma på fastlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar