Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















lördag 27 juni 2009

Gränsö slotts hotell, SPA och konferens invigt

I onsdags var det invigning av Gränsö slotts hotell, SPA och konferens. Det har varit fullt upp sedan dess så jag har inte riktigt hunnit kommentera det här i bloggen förrän nu.

För Västervik är den här satsningen viktig. Vår vision inom besöksnäringen är att vi ska vara en året-runt-destination till 2015 och den nya anläggningen är en viktig del för att uppnå det målet. Nu har vi en SPA-anläggning med konferensverksamhet som är attraktiv på marknaden och det kommer att bidra till fler besök i Västervik under annan tid än den mest hektiska på sommaren. Tillsammans med den satsning som Lysingbadet/Västervik Resort AB gör på aktiviteter året runt och förhoppningsvis även ett slutgiltigt beslut på att Holiday Club etablerar sig här så faller pusselbitarna på plats och vi är en god bit på väg mot visionen.

Min känsla när jag gick runt på anläggningen var direkt att jag skulle vilja komma dit som gäst. Snygg design, genomtänkt och inte minst en inspirerande miljö. Jag tycker framför allt om de ljusa rymderna och området utanför byggnaden mot vattnet. Läckert! Eftersom jag personligen är mycket förtjust i SPA-koncept i allmänhet blev jag också glatt överraskad över prisbilden på de olika paket som man har tagit fram. Läs om dessa här.

Mellan byggnaden och havet finns ett poolområde med bubbelpool.

Marie-Louise Lindahl är hotellchef och blir här intervjuad av Tommy Ivarsson som höll i programmet under invigningen.

Per Johansson, t v, som äger anläggningen hade valt tre unga västerviksbor med framåtanda som "änglar" för att beskydda anläggningen. Emmicki Roos och Peter Andrén till vänster och så Pers dotter Sigrid Persdotter till höger klippte banden.

Hotellrummen är smakfullt inredda med olika färger i olika rum.

Annika Boman på Västervik Framåt och jag tog med oss Anna Hammarberg på ISA (Invest in Sweden Agency) till invigningen. Anna tyckte liksom vi att man hade lyckats bra med nya Gränsö slotts hotell, SPA och konferens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar