Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 2 februari 2010

Kampanj för fler tyskar till Östra Småland och Öland

Har varit på möte med marknadsgruppen i projekt Vinst hela dagen. Vi samlades i Alvesta eftersom det var Kalmar, Öland, Glasriket, Västervik och projektledaren från VisitSwedens kontor i Hamburg som skulle mötas. På agendan stod en utvärdering av höstens kampanj och planering inför vårens.

Utvärderingen visade inte riktigt det resultat vi hade önskat. Vi kunde dock dra viktiga lärdomar som gör att vi kan spetsa den kommande kampanjen så att vi kan få ut större effekt av den. Det är alltid tråkigt med "lärpengar" men samtidigt är det lite det som projekt Vinst syftar till. Vi får möjligheter att prova nya saker på utlandsmarknaden som vi annars aldrig kunnat göra inom ramarna för våra ordinarie budgetar. Visst, allt kanske inte går bra men mycket går mycket bättre än gamla, beprövade kanaler.

Kampanjen heter "Schwedens Bilderbuch-Ecke. Näher als du denkst." All marknadsföring styrs till landningssidan www.bilderbuch-ecke.de Sidan ska nu uppdateras och fixas till inför nästa steg som tar sin början i april. Projektets mål är bl.a. att vi ska öka antalet tyska övernattningar till regionen med 20% på tre år och att kännedomen om regionen ska öka med 15%.

Jag har idag också fått uppdraget att för projekt Vinsts räkning jobba vidare med ett mycket spännande båtprojekt riktat mot tyska marknaden. Det kommer garanterat bli nyskapande! Mer info kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar