Under hösten och vintern har vi bedrivit ett utvecklingsprojekt för att få fram profilprodukter som kan användas vid marknadsföringen av destinationen. Idag träffades vi för en sista avstämning innan lanseringen av de totalt åtta profilprodukterna.
Ur tidigare inlägg:
"I destinationsmarknadsföringen arbetar vi med att marknadsföra hela destinationen, inte enskilda produkter. Det finns dock undantag, tillfällen där noga utvalda profilbärande produkter, s.k. profilprodukter, gör våra värden mer tydliga och konkreta, inte minst for avlägsna besökare. Genom att stimulera fram, förädla och kvalitetssäkra tydliga profilprodukter och därefter använda dem i marknadsföringen och skapa massmedial uppmärksamhet bidrar detta till den image vi vill skapa kring Västervik som en attraktiv destination. Det kan också förstärka arbetet med att utveckla traktens besöksnäring utanför den absoluta högsäsongen."
Nu startar alltså arbetet med att sprida produkterna i media och gå ut med dem på marknaden. Vi kommer att göra en utvärdering nästa höst/vinter och det ska bli intressant att se vad arbetet då resulterat i. Jag har sökt efter andra destinationer som arbetat med profilprodukter men har inte hittat någon hittills. Om det är någon som känner till någon är jag tacksam för tips!
Vi passade på att fira att vi är i mål med semlor. På bilden: Christoffer Olsson Västerviks Turistbyrå, Per Jiborn Västervik Framåt, Anna Svensson Västervik Resort, Heléne Nilsson Idö Skärgårdsliv, Jonas Settlin Västervik Framåt, Lasse Nilsson Idö Skärgårdsliv, Linda Johansson Hasselö och Nicklas Fornell Centralhotellet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar