Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 12 februari 2010

Stina minns: Paketförvirring

Jag har varit i besöksnäringen sen jag var i 18-årsåldern. Först genom sommarjobb, sen genom högskola och universitet och så som yrkesverksam. Det har hunnit hända både roliga och spännande saker under alla dessa år. Så nu startar jag "Stina minns" i min blogg, där jag då och då kommer att berätta om "förr i tiden". Ambitionen är att Stina minns blir inlägg på fredagar.

Först ut är ett litet inlägg om hur det kan gå när man pratar olika språk.
1997-1998 jobbade jag som turismansvarig på Höglandets Turism i Aneby kommun. På Höglandets Turism arbetade vi med kompetensutveckling och paketering av produkter. Vi var tidigt ute med paketering i branschen och vi paketerade i stort sett allt.

En dag på väg hem från jobbet passade jag på och stannade till hos en av våra aktörer som höll på med hantverk. Vi pratade lite om Åsens by, om saker som var på gång och jag kom på att vi skulle hålla en utbildning i hur man paketerar produkter.
- Om ett par veckor startar vi en kurs i paketering, det skulle nog vara bra för dig att vara med på, säger jag glatt.
- Ja, det skulle det nog. Jag har alltid haft problem med att slå in paket och får aldrig riktigt till det där med snöret! svarar aktören.

Så kan det gå när man är insnöad i branschspråket!

1 kommentar:

  1. Hej kära kusin! Kul grej med Stina minns!

    Ser att du hittade reaktionerna.! Men du, oberörd...hmmm...det blir man aldrig av dig. Bara glatt inspirerad och förtjust av din kraft!

    kram kusin Ann-Louise www.halsoinspiratoren.blogspot.com

    SvaraRadera