Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 30 mars 2010

Turistbyrån i vild duell

Jag utlovar vild duell på fredag! Christoffer (vår kommunikatör) och jag ska vara med i en kockduell mot Vimmerby Tidning under Galet Gott under Långfredagen. Vi har fått en lista med ingredienser som vi kan välja mellan och jag kan lova att recepten fladdrar omkring i huvudet. Vi är tävlingsskallar båda två och har god hjälp av våra arbetskamrater. Diskussionerna kring fredagen går mycket heta här på jobbet! Vi ska göra en grillrätt på lax, kyckling eller ryggbiff. Vad ska vi välja? Några tips?

Galet Gott är en helt ny delikatessfestival som går av stapeln för första gången i Västerviks historia. Evenemanget har kommit till genom evenemangsutvecklingsarbetet som drivs av affärsutvecklare Torbjörn Nilsson, och som syftar till att initiera och attrahera nya evenemang samt stärka och säkra befintliga.

Galet Gott i Västervik! 2 - 4 april på Kulbacken.

Under långfredagen till påskdagen kommer man att kunna botanisera bland marknadsstånden, gå på smaksafari, lyssna på föreläsningar, koppla av och njuta. Man kommer att kunna prova ett 70-tal viner på olika smakstationer där man får hjälp att hitta ett nytt favoritvin. Jag vet också att t.ex. munskänkaren Dan Wallin, som är mycket bra på att prata vin, kommer att berätta om Chateauneuf-du-Pape under lördagen. Adam Dahlberg från lokala Wirum glass kommer att berätta om glasskvalitet, spännande! Man har även tänkt på barnen och fixat aktiviteter för att roa och engagera dem.

Programmet och konceptet ser mycket bra ut och med tanke på vilka som ligger bakom arrangemanget tror jag att det kommer att bli riktigt bra och hög kvalitet.

Varmt välkommen till Galet Gott på Kulbacken, fredag kl 12.30, för att se oss kocka rocken av Vimmerby Tidning!
/Stina
(Hoppas, hoppas att jag slipper äta upp det här....)
Galet gott på FaceBook

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar