Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 29 mars 2010

Sociala medier på Unionens frukostmöte

I fredags var jag på fackförbundet Unionens frukostmöte, i Göteborg, och pratade sociala medier. Hur jag själv jobbar rent praktiskt, hur vi tänker kring sociala medier i stort men även vilka redskap och verktyg som finns rent allmänt. Unionen har planer på att "bli sociala" och jag var där i syfte att inspirera inför det arbetet. Det är roligt att se att en av de som deltog på mötet redan har startat en egen blogg: Karriärcoachen.


Det kom många bra frågor under frukostmötet och det blev en bra diskussion. Intressant var att man hade exakt samma frågeställningar som inom besöksnäringen.

Föreläsningen som Jardenberg höll i måndags har redan resulterat i en ny blogg från Västervik. Det är Annika Söderholm på nystartade företaget Lekotopia, som även kom på tredje plats i Sparbankens Idétävling förra veckan, som har börjat blogga. Roligt att se att det händer saker!

1 kommentar:

  1. Hej, och tack för att du länkar till min nystartade blogg! Nu ska jag försöka leva upp till målet att ha den uppdaterad och intressant. Hälsningar Annika

    SvaraRadera