Tog en sväng runt på mässan och mitt allmänna intryck är att allt är sig likt förutom att ett stort antal utställare inte fanns med i år vilket också märks på att det är tomma ytor här och var i hallarna. På rundvandringen har jag svårt att hitta något nytt och innovativt. Glasrikets vinglasprovning var ändå något åt det innivativa hållet. Att gå från vinprovning till att istället prova vinglasen och deras påverkan på smaken är intressant. Här kommer några bilder från mässan!
Enjoy!
Glasriket har fullsatt vinglasprovning.
I SCRs monter hittade jag Anna Svensson och Annika Källmark från Lysingsbadet / Västervik Resort AB. De hade med sig chokladpåskägg och specialerbjudanden.
Gourmet routen stod för den mest rosa klädseln, alla män i montern hade skarpt rosa kostymer. Också ett sätt att skapa uppmärksamhet.
Mässans rosaste buss stod naturligtvis Rosa Bussarna för.
Estland byggde sin monter på höjden med fullt av skogsvepor i luften. Ett smart grepp som gör att montern syns på långt håll. För mig var den däremot inte så mycket "Estland".
Storbritannien hade en megavägg med flaggan på och syntes också rejält. Att de skulle satsa på mässan var inte oväntat med tanke på valutaläget. I montern fanns dock enskilda utställare från olika företag och ett samlat grepp saknades totalt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar