Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















lördag 3 april 2010

Galet gott en succé - och vi vann kockduellen!

Igår startade det nya evenemanget Galet gott, som håller på t o m söndag. Hela Kulbacken är fyllt av utställare som har med sig olika delikatesser, mat, vin, choklad, glass, cigarrer - och mycket mer! Det är ett riktigt trevligt utbud och jag lockades verkligen av alla godsaker. Antalet besökare blev över förväntan under gårdagen så vi hoppas på att det fortsätter så idag och imorgon. Vad man kan se på FaceBook så är det många som tänker gå dit ytterligare en gång i helgen, vilket är roligt och även bekräftar att dett ett bra utbud och lyckat arrangemang.

Christoffer och jag var igår med i en kockduell, som skulle varit mot Vimmerby Tidning. Tyvärr dök de inte upp - var de kanske för skraja? ;-) Istället fick vi kocka mot ett snabbinkallat lag från Gusto. Det var riktigt kul iallafall och Christoffer och jag tog hem segern. Vi grillade ryggbiff, potatis, rödbetor och sparris. Till det gjorde vi en youghurtbaserad sås och en ananassalsa. Båda blev riktigt goda, förmodligen både till
min och Christoffers förvåning. :-) På söndag får vi reda på hur det har gått i de övriga duellerna och vilken totalplats vi slutar på.

Tanken var att jag skulle ladda upp en del bilder hit till bloggen, men de ligger i datorn hemma. Själv sitter jag på en flygplats och väntar på boarding för att ge mig ut på några dagars semester med maken. Kika på www.galetgott.se och www.vt.se så finns det säkert både bilder och rapporter där.

Vi ses torsdag den 8 april igen, här i bloggen!
Glad påsk!
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar