Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 4 juni 2010

Möte med Björn Ulvaeus och ALM Equity

Vilken bra dag jag har haft! Annika Boman på Västervik Framåt AB och jag befinner oss i Stockholm ett par dagar för seminarier och möten. Imorse var vi på ett facebookseminarium (ska reflektera över det så återkommer jag ev med ett inlägg om det nästa vecka) och därefter har vi haft ett möte med Joakim Alm och Louise Eklund på ALM Equity och Björn Ulvaeus kring etableringen på Slottsholmen.

Joakim Alm, Louise Eklund och Björn Ulvaeus. Tyvärr lyckades jag inte så bra med iPhonebilden.... Sorry!

Det var ett inspirerande möte kring Slottsholmen med mycket engagerade personer. Vi pratade om planerna framöver, möjliga verksamheter i fastigheten, möjliga marknader och målgrupper, vilka som är intresserade av att flytta till Västervik och hur man kan attrahera besökare till verksamheterna och köpare av lägenheterna.

Redan idag har man fått in runt 150 intressenter till lägenheterna på Slottsholmen. Stort intresse! En av de som skrivit upp sig är naturligtvis Björn Ulvaeus själv. Man har också blivit kontaktade av intressenter kring olika verksamheter som kan tänkas finnas i byggnaden.

Inom en snar framtid ska detaljplanen vara klar. Därefter beräknas planprocessen ta runt ett år, om den går som den ska, och efter det kan man börja bygga på platsen.

Efter de diskussioner som vi har haft idag är jag, om möjligt, än mer övertygad om att det här kommer att bli något riktigt bra och betydelsefullt för Västervik!

Hemsida om Slottsholmen där du även kan göra en intresseanmälan för boende och för att få mer info om projektets gång.

ALM Equitys pressmeddelande om satsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar