Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 2 februari 2009

SM i bordshockey i Överum

Hörde att det är SM i bordshockey i Överum 14-15/2. Hittade deras sajt på nätet, snygg, väl genomarbetad och under fliken "Whatever" kan man i gästboken läsa kommentarer som:
"Sonny: Får man vara med i rookieklassen om man spelat lag-sm tro? Det gjorde jag 1993 och sen dess har jag inte spelat mycket. Hade varit rätt kul att vara med i både Rookieklassen OCH veteranklassen...
Annars har jag slagit Hans Ö några gånger faktiskt i hans gröna ungdom. Idag får jag förmodligen kämpa för att undvika 15-målsförlust.."

Det får mig att inse att:
1. Jag har ingen aning om reglerna i bordshockey
2. Jag har ingen aning om vem Hans Ö är (har nu hittat honom på wiki) och jag vet inte vad de andra hjältarna i bordshockey heter
3. Jag blir väldigt sugen på att åka till Överum för att kolla på detta på detta fenomen!

De deltagare som kommer utifrån bor på hotell och vandrarhem både i Överum och Västervik och de kommer naturligtvis även att äta och kanske handla något här. Ett inslag i Västerviks besöksnäring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar