Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 13 mars 2009

Affärsutvecklare inom evenemang och affärsmöten klar

Oj vilken full dag det blev! Jag vet inte varför jag trodde att det skulle bli lugnt idag men fel hade jag i vilket fall. Just nu är det mycket på gång. TUR-mässa nästa vecka, destinationsportalens kravspecifikation ska undertecknas imorgon, två helsidesannonser ska iväg och så vanliga möten hit och dit. Idag är det dessutom deadline för artiklarna till besöksnäringens nyhetsbrev och jag är sen som vanligt. Vågar inte säga det till Malin som lägger in allt i databasen.... Hon får läsa det här i bloggen. :-)

Det roligaste idag har varit att träffa vår nye affärsutvecklare inom evenemang och affärsmöten och att bli klar med kravspecifikationerna till portalen. Det är roligt att avsluta saker, man kan checka av på listan. Härligt!

Affärsutvecklaren anställs av Västervik Framåt AB men kommer att jobba mycket tillsammans med oss på Turistbyrån och framförallt med mig. Arbetsuppgifterna är att initiera och attrahera nya evenemang, säkra och utveckla redan befintliga. Och så att arbeta med utvecklingen av affärsmöten i Västervik. Det finns ett stort behov av den här tjänsten så det känns bra att den nu är tillsatt. Vem det är? Det håller vi hemligt tills vårt nyhetsbrev kommer ut på tisdag!

Om du inte brukar få nyhetsbrevet anmäler du dig enkelt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar