Det är hög tid för extra action på utlandsmarknaden! Danmark och Tyskland har pekats ut som prioriterade marknader inom projekt Vinst. Idag hade vi heldagsmöte i Kalmar med marknadsgruppen för projektet.
För att komplettera kampanjen Danmark3 och vår tyska partnerskapsatsning med Visit Sweden har vi idag träffat en mediabyrå för att diskutera vad vi kan göra redan innan säsongen. Danmark3 är i och för sig i startgroparna men vi vill arbeta mer på danska marknaden med tanke på valutaläget - potentialen är riktigt stor. På tyska marknaden kommer inte kampanjen igång förrän inför 2010 och därför är det extra viktigt att göra insatser där nu. Vi har gjort några aktiviteter, placerat ett par annonser och ska vara med på en marknadsaktivitet på IKEA i Berlin i början av juni men vi behöver göra fler bra saker.
Det vi har diskuterat idag är främst pressbearbetning och journalistbesök. Det har varit en intressant diskussion och på måndag har vi webbmöte för att bestämma hur vi ska gå vidare.
fredag 27 mars 2009
Satsning på pressbearbetning på danska och tyska marknaden
Etiketter:
Danmark i kubik,
Danmark3,
marknadsaktivitet,
Tyskland,
Vinst,
VisitSweden
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar