Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 6 april 2009

Sommarstuga till Sommar med Ernst efterlyses

Nu är det snart påsk och för mig är det dags för semester. Det blir ett par dagar på hemmaplan och sedan ska sambon och jag till hans familjs stuga i Skåne. På påskafton ska vi åka runt på konstrunda på Österlen, det ser jag verkligen framemot. Och på söndag åker vi hem till mina föräldrar för påskfirande i Vetlanda. Så mycket lugn och ro lär det inte bli men att träffa familj och vänner är ändå ett bra sätt att ladda batterierna.

Innan jag tar ledigt (även från bloggen i en vecka) så vill jag göra en efterlysning!

TV-programmet Sommar med Ernst söker familjer som behöver hjälp med deras sommarprojekt, som t.ex. inredning eller byggprojekt utomhus, allt ifrån att anlägga en uteplats till att renovera kök, däremot inga större grovrenoveringar. Objekten som man söker är hus på landet, gärna i närhet till hav eller sjöar, sommaridyller som kan representera Småland. Det är ett plus om de boende i huset är smålänningar, gärna en barnfamilj, men inget krav.

Här finns alltså en gyllene möjlighet för en familj att få hjälp med renoveringen! Jag har själv sett den kvarn som Ernst gjorde om förra sommaren. Ett par vänner har sommarhus intill och jag fick möjlighet att gå dit och kika på hur de hade gjort om den. Det var riktigt läckert.

Tänk om vi kunde hitta någon med sommarhus i skärgården så att vi dels kan visa upp den fantastiska miljön och dels visa att Smålands natur faktiskt även består av skärgård. Det skulle naturligtvis även ge jättefin reklam om det fanns någon stuga i vårt vackra inland. Samtidigt som man får renoveringen gör man en bra sak för Västervik. Ni minns väl Bygglov för ett tag sedan och även Ensam mamma söker förra hösten? Det gav mycket bra reklam.

Hjälp gärna till och sprid denna möjlighet! För att ansöka med sitt objekt till programmet går man in på www.tv4.se/ernst och följer instruktionerna. Det är bråttom med ansökan så lägg alla klutar till för att vi ska få med Västervik i Sommar med Ernst!

Sådär. Nu blir det semester.
Glad påsk! Vi ses nästa tisdag.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Tänk det blir konstrunda på Österlen för mig och Maria också. Vi kanske ses! Här är ett par objekt som hade varit roliga. http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/376512
    Kanske lite väl mycket att ta tag i för barfota Ernst. Ha en skön semester och en glad Påsk!

    SvaraRadera