Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















torsdag 4 juni 2009

Good news... and bad news

Den goda nyheten är att portalen ser bra ut. Vi har fått skalet levererat och kan se den online på hemlig adress. (Sorry, inte sökbar! :-) ) Den dåliga nyheten är att Jakob och Christoffer har arbetat med att fylla den med objekt (olika boendeföretag, olika aktiviteter, evenemang, restauranger, caféer, sevärdheter o.s.v.) hela dagen - och har hittills fått in: 8 objekt! Det är inte så många om man beaktar att vi ska in med runt 320st. Och 320 till på engelska. Och 320 till på tyska. Oj oj oj.

Det lär ju gå något fortare när det blir mer rutinmässigt och även Linda och jag ska hoppa in och hugga i när det går. Ändå - det är ett stort uppdrag att landa till på tisdag nästa vecka. Nu sitter de tillsammans på Christoffers rum (de har flyttat Jakobs dator) och jag hör deras diskussioner och ibland förtvivlade utrop när de får felmeddelanden. Tror att jag ska gå in och sjunga och showa lite för dem för att höja motivationen (om det behövs, de är väldigt taggade). Ska nog bjuda på en höghalsad kortversion av "jag tar på mig min kavaj"!

vastervik.com - zonen :-)

Själv har jag tagit ett litet break. Det har varit fullt ös hela dagen, har fått massor gjort. Nu är ögonen nästan fyrkantiga av allt stirrande på datorn, örat är varmt och rött av allt telefonpratande, baken känns av allt sittande (måste utnyttja mitt ståskrivbord bättre) och magen börjar kurra eftersom det bara blev en snabb lunch idag. Har bl.a. fått ut ett erbjudande om annonsering på den nya portalen så det känns bra. Och så har Rebecka Koffed som sommarjobbar hos oss haft sin första arbetsdag idag.

Nu har jag pausat länge nog. Här ska skrivas pressmeddelande! Men först ska grabbarna få sig en överraskning.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar