Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 8 juli 2009

Anders Ekborg twittrar (inte) om Västervik

Jag var så otroligt nöjd idag eftersom jag hade kontakt med (trodde jag) Anders Ekborg, vissångaren, via twitter. För en vecka sedan läste jag i hans twitterfeed att han skulle på VisFestivalen i Västervik. Så jag kontaktade honom och föreslog att han skulle twittra till vastervik.com när han är här.

Idag fick jag svar av honom med en fråga tillbaka om hur man gör. Så jag berättade hur man går tillväga och att det skulle vara jätteroligt om han twittrar till portalen under sitt besök här så att man får följa artisten på VisFestivalen. Det hade ju varit super om hans upplevelse kom ut på vastervik.com!

Men så fick jag svar att det inte är Ekborg själv som twittrar utan webmastern för hans fansajt. Synd! Det är givetvis jättebra om han också skriver men det hade varit guld att ha artisten själv.

Det var alltså på god väg att bli dagens höjdare. Här kommer istället dagens två-i-topp på höjdarlistan:

thelocal.se kan man nu läsa om Baltic Sprint Cup som kommer till Västervik den 222 - 24 juli. Den förväntas läsas av en stor mängd sverigeintresserade engelskspråkiga personer. Man har även twittrat om tävlingen.

I dagens Dagens Industri kan man läsa en stor artikel om sporken från Västervik och företaget där bakom - Light My Fire. Tyvärr kan jag inte hitta den på deras sajt = ingen länk. Skicka gärna över den om någon har den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar