Såg följande på Twitter:
"hillorn: Karlshamn tar rygg på Västervik och lägger 17 milj på sociala medier de närmsta 3 åren. http://bit.ly/2CS7sR"
Läser sedan följande på Sydöstrans sajt:
Karlshamn satsar på sociala medier
KARLSHAMN Sociala medier ska göra Karlshamn till en föregångskommun i kommunikationen med medborgarna.
Projektet X-ovation får en budget på 17 miljoner kronor under tre år för att utveckla dialogen mellan Karlshamnsborna och kommunen och andra offentliga instanser med hjälp av sociala medier på internet, som facebook, bloggar, chattar, twitter och andra nya och kommande innovationer som bygger på kommunikation mellan människor.
Enligt projektledaren Annelie Wiberg på NetPort handlar det mycket om att ta tillvara den kunskap som redan finns hos medborgarna i deras vardag.
De sociala medierna kan också leda fram till nya arbetssätt inom den kommunala organisationen.
8,5 av miljonerna kommer från EU genom Regionala strukturfonden, Region Blekinge bidrar med en och en halv, och de övriga parterna: Karlshamns kommun, Netport, Räddningstjänsten Östra Blekinge och BTH står för de restrande sju miljonerna genom värdet på den arbetstid som de lägger ner på projektet."
Insatsen är riktad mot medborgarna till skillnad från vastervik.com som har besökare som främsta målgrupp. Det är bara att gratulera Karlshamn till att ha fått loss så mycket pengar. Det ska bli spännande att följa utvecklingen!
Läs förstudien inför X-ovation här. (Pdf-fil så du kommer att behöva välja att öppna eller spara dokumentet.)
onsdag 8 juli 2009
Karlshamn satsar 17 miljoner på sociala medier
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar