Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 10 juli 2009

Åter 10 augusti

Kultur och hälsa har varit tema för ett seminarium som jag har deltagit i idag, på Slottsholmen. Professor Gunnar Bjursell har pratat om processen från kultur via neurobiologi till hälsa och dess vetenskapliga förankring. Temat fortsattes av professor Michael Nilsson som pratade om kulturens neurobiologiska effekter. Marie Bergman gav praktiska demonstrationer på detta vilket gjorde det hela både pedagogiskt och underhållande. Ett 70-tal personer deltog.

Nu är det dags för mig att ta semester. Det har varit en lång vinter och vår och nu ser jag fram emot att vara ledig. Som jag skrev igår kan man tycka att det är konstigt att en turistchef tar ledigt på sommaren men nu har vi fullt av personal på Turistbyrån så där löper allt på. Utvecklingsfrågorna och strategibitarna ligger nere under sommaren eftersom alla kollegor också är lediga. Och marknadsföringen står Christoffer för när jag är ledig.

Största delen kommer vi, sambon och jag, att hemestra. Alltså vara här i Västervik och bara njuta. Ut med båten på soliga dagar och aktivera oss när vädret är på det humöret. Den 22-24 juli är Baltic Sprint Cup i stan så då kommer jag att jobba. Sen är jag tillbaka måndagen den 10 augusti med full energi. Fram till dess blir det inga blogginlägg, förutom möjligen något sporadiskt om andan faller på.

Trevlig sommar!
Stina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar