Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 11 augusti 2009

Back in business!

Tillbaka på jobbet efter en skön semester. Första arbetsdagen har varit lugn så jag har nästan hunnit gå igenom alla mejl. Man märker hur stor mejlskörden är när man är borta. Med tanke på att de flesta av mina kollegor runt om i Sverige också har varit lediga så börjar jag fundera över hur många mejl det hade varit om alla andra jobbar.... Har kollat igenom fakturorna och löst en del saker som låg på skrivbordet från de andra som jobbat den senaste tiden. Har haft en avstämning med Jakob om hur arbetet på turistbyrån har fungerat. Och så har jag löst lite allmänna problem med både mobiltelefonen och datorn.

Vi har två inplanerade journalistbesök den närmaste tiden. Det första är en tysk journalist, Claudia Linz, som kom igår då Hanna Hägg hos oss visade henne Gränsö, Lysingsbadet och Västerviks. Idag är de på Hasselö ute i skärgården och ikväll ska jag träffa Claudia tillsammans med Hanna.

De närmaste dagarna är min ambition att summera sommaren så här långt, jag återkommer till det. Jag är också mycket sugen på att planera hösten och strukturera upp vårt arbete här i turistorganisationen. När jag skriver det här kommer jag på en massa saker som jag är sugen på att göra! Det är bra med semester. Energin fylls på och lustarna blir i det närmaste ohämmade. Det finns så mycket bra och kul saker att göra! Nu sätter vi igång!
/Stina

Här kan du se vad jag gjorde i torsdags när jag hade en fantastisk hemester på egen hand. Hemester! - Vastervik.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar