Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















måndag 17 augusti 2009

Gocartmästare koras i afton

Ikväll är det tack och adjö till sommarpersonalen här på Turistbyrån. Detta kommer att ske genom en intern gocartkamp (bara det inte börjar regna!) och påföljande tacos hemma hos mig. Än så länge är jag tidernas mästare i gocart på Turistbyrån så naturligtvis är jag extremt taggad. Så är även Jakob som sedan flera år tillbaka har väntat på det här tillfället. Han vet inte vem han står upp emot! ;-)

Det har blivit några kamper genom åren, både privat och inom jobbet. De enda som har besegrat mig (hittills....) är kommunalrådet Harald Hjalmarsson och min äldre bror Beo.

Ett av mina första gocartrace var för en sju-åtta år sedan då vi alla på Turistbyrån och Lysingsbadet körde en intern fajt. Det var jag, några kvinnliga arbetskollegor - och ett antal stora starka män. Jag älskade farten och hade ett enda stort leende över ansiktet. Det var skönt att kliva upp på segerpallen. Kjell Himmist (som just den dagen stod vid sidan om banan) tyckte att det roligaste var att jag tackade genom att vinka med handen när jag körde om de andra tävlanden. Jag var mest frågande: Ska man inte det? Gunnar Boman som nu är VD på Västervik Resort AB kom på andra plats. Han hade dittills aldrig låtit mig köra bilen när vi åkte på mässor och möten tillsammans. När vi skulle hoppa in i bilen efter tävlingen kastade han bilnyckeln till mig med orden: - Ta dem, du får väl köra nu.

Med detta förmodligen alldeles för kaxiga inlägg har jag nu gett mig själv en rejäl utmaning: Jag kan ju inte komma tillbaka besegrad imorgon!

Mot gocartbanan!
Bästa hälsningar
Gocartens Usain Bolt
Oj förlåt, Stina menar jag. ;-)

Ps. Harald! Jag utmanar dig! I´m gonna get you! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar