Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 8 september 2009

Det krävs mer för att stoppa en Stina!

I söndags låg jag nere för räkning med en megaförkylning och igår fick jag helt enkelt ge mig vid lunchtid och gå hem och bädda ner mig. Idag mår jag bättre, även om en del jag har pratat med idag tycker att det låter som att jag är närmare döden. Det positiva med när jag blir så dålig att jag måste vara sängliggande (händer väldigt sällan) är att när jag väl blir något piggare så får jag superenergi. Så idag har jag tagit itu med massor av saker. Christoffer är på länsmöte där han träffar andra turistorganisationerna i länet och jag misstänker att han kommer att förfasas när han ser mängden mejl som jag har skickat till honom under dagen....

Jag kommer att ha semester några veckor framöver med start fredag, eftersom min sambo ska göra mig till en ärbar kvinna på lördag. (Läs: Vi gifter oss.) På torsdag nästa vecka går resan till Kenya och Zanzibar. Och sen kommer jag åter den 5/10 med ny energi och nytt namn. Det ska bli spännande alltihop.

Just nu brottas jag dock med två saker: Dåligt samvete och så förkylningen. Det händer mycket runt om i branschen, både här i Västervik och på länsnivå, just den perioden när jag ska vara borta och jag har lite svårt att lämna det. Men.... det är bara att hålla huvudet kallt, vifta bort samvetet, blunda och delegera.

När det gäller förkylningen så vill jag naturligtvis vara pigg och kry till den stora dagen. Dessutom är det mycket kvar att göra kring bröllopsfesten och allt runtomkring fram till dess. Och eftersom jag ska vara ledig så länge är det tusentals saker på jobbet som jag ska vara klar med innan jag åker.

Så nu gäller det att ligga i och fokusera. Effektivt jobb på dagarna. Effektiv planering på kvällarna. Inte kan en liten förkylning stoppa mig! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar