Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















fredag 4 september 2009

Plåtning till turistbroschyren 2010

Den holländska journalisten med fotograf från Tulp Magazine som skulle ha kommit vid 14 har pga tekniska orsaker (läs: flygproblem) blivit försenade och kommer nu inte förrän 19 ikväll. Tråkigt! Men Christoffer kommer att ta med dem ut på en snabb tur till Händelöp så att de får en skärgårdskänsla och därefter blir det middag som tidigare planerat. Och så får vi helt enkelt bjuda dem tillbaka till våren.

För min del har det inneburit att jag har fått eftermiddagen fri till annat. Har fått möjlighet att kalla till ett gäng möten som vi ska ha framöver och komma ifatt med småsaker. Skönt.

Tidigare idag såg vi den här härliga synen från Turistbyrån.


Det är Fredérick Lindström på Giraff Media som ger direktiv när han (förhoppningsvis) tar den bild som ska vara på framsidan på nästa års turistbroschyr. Modeller är Peter Göransson med dotter och med på båten är Dennis Johansson från Expomedia som producerar boschyren. Uppdraget de har fått är inte helt enkelt så det ska bli spännande att se slutresultatet.

Idag har jag också fått en påminnelse om Rese- och Turistgalan som går av stapeln i Stockholm 22 oktober. De har en ny, riktigt snygg galasajt. Den är värd att titta på. Innan du klickar på länken är ett hett tips att du antingen stänger av ljudet eller iallafall drar ned det om inställningen är hög. Jag fick rejäl hicka när ljudet gick igång och den som har gjort sajten har inte brytt sig om att sätta dit en knapp där man kan stänga av det snabbt om man så önskar. Om det är någon som är intresserad av att åka på evenemanget, kontakta mig!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar