Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















tisdag 27 oktober 2009

Danmark3 2010

Idag har vi haft möte med marknadsgruppen för projekt Vinst ang. våra satsningar på danska marknaden nästa år. I början av året gick vi in i Danmark3, som är ett stort treårigt marknadsföringsprojekt från syd-Sverige riktat mot Danmark. Ett stort antal marknadsaktiviteter har utförts under senaste halvåret. De som vi i projekt Vinst (Västervik, Glasriket, Öland, Kalmar) har deltagit i har vi utvärderat och nu blickar vi alltså fram emot nästa år.

Danmark3 innehåller många olika delkampanjer med olika målgrupper. Det finns möjligheter både för destinationer och enskilda företag att delta på olika sätt. Vi har idag gått igenom alla dessa olika delkampanjer för att titta på vart vi vill göra gemensamma insatser genom projekt Vinst, vart vi som enskilda destinationer vill gå in och vart våra företag i länet har möjlighet att gå in.

Vi kan få en mycket effektiv kampanj för länet, destinationerna och företagen om vi syr ihop det hela på rätt sätt. Det är dock inte helt enkelt för företagen att informera sig om vilka av aktiviteterna som är bra att delta i och vart man får maximal effekt för sina pengar. Vi har därför bestämt att vi kommer att ha ett länsövergripande möte inom kort, som sker via distansstudios (i Västervik är det Högskolecentrum), där delkampanjerna visas och man får en inblick i vad man kan göra som företag.

Här i Västervik kommer vi att sy ihop detta med information kring vad vi i destinationsorganisationen har planerat att göra både för Västerviks egen räkning och tillsammans med övriga deltagare i projekt Vinst. Det kan vara viktig information för att företagen ska kunna få ut ytterligare effekt av sina satsningar.

På detta sätt hoppas jag att vi kan göra en stark marknadsinsats på danska marknaden under nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar