Bloggen har bytt adress! Jag bloggar vidare på http://www.turistchefen.se/

Välkommen dit!

Stina















onsdag 21 april 2010

Stefan Rasmussen knäcker problem

Stefan Rasmussen, känd klättrare i Sverige och en av inititativtagarna till vårt klätterprojekt Granit, klarade för ett par dagar sedan av det som troligen kommer att rankas som det svåraste boulderproblemet (8B+) i landet: Hourglass, nära Tindered utmed E22.

Jag har inte så stor koll på klättringsvärlden men med tanke på att jag har fått tre mejl om detta, jag ser spåren efter bedriften på olika sajter och forum på webben och hör att mer än 2000 personer redan har sett filmen (och då är det troligen 100% med klätterintresse som har sett den) - ja, då behöver jag inte höra Stefans glädjetjut i slutet av filmen för att förstå att något stort har hänt!


Stefans blogg
Bloggen thelowdown om bedriften

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar